Опитувальні методи збору первинної соціологічної інформації передбачають наявність кваліфіковано складеної анкети (анкетування) або опитувальної картки (соціологічне інтерв’ю). Для цього при формулюванні питань необхідно дотримуватись наступних правил:

1. Кожне питання має бути логічно окремим. Воно не повинно бути «множинним», тобто поєднувати у собі (явно чи неявно) два або більше підпитання.

Наприклад, не варто ставити питання наступним чином: «В яких сферах суспільного життя, на Вашу думку, жінки зазнають найбільшої дискримінації, та які заходи потрібно вживати, щоб подолати ґендерну нерівність в Україні?». Його варто розділити на два окремі питання: «В яких сферах суспільного життя, на Вашу думку, українські жінки зазнають найбільшої дискримінації?» та «Які заходи, на Вашу думку, потрібно вживати, щоб подолати ґендерну нерівність в Україні?».

2. Небажаним є застосування малопоширених слів (особливо іноземних), вузькоспеціалізованих термінів, багатозначних слів.

Якщо Ви опитуєте не спеціаліста з ґендерних питань, навряд чи пересічна людина дасть Вам відповідь на питання: «Які основні причини ґендерної сегрегації праці Ви могли б назвати?». Його краще переформулювати: «Чому, на Вашу думку, одні професії вважаються суто жіночими, а інші – суто чоловічими?».

 

Види анкетних запитань та їх функціональне призначення
скачали - 130 раз; размер - 243 Кб; формат - pdf

3 Коммент. : “Види анкетних запитань та їх функціональне призначення”

  1. Первое правило социолога — никогда не делать опрос общественного мнения в понедельник утром…

  2. На мою думку, орієнтація на соцопитування дуже відносна, хоча завжди цікавість бере гору і читаю із задоволенням результати будь-яких анкетувань.

    • Люда, на жаль, в нашій країні більшість соціологічних опитувань проводяться на замовлення. Тому і про незаангажованість їхніх результатів ми не можемо говорити із впевненістю.

Оставить комментарий